Matchdagar i Sävja sporthall.
Söndagar.
Frötuna IBF har tillgång till hallen kl. 12.00-16.00 på söndagar. Det betyder att ingen ska gå in i sporthallen före det klockslaget.
Innan kl. 12.00 är det Frötunas Innebandylek som har tiden
Matcher börjar tidigast kl. 12.30
Räkna med att första lag kommer ca. en timme före match
Första ledaren som kommer ska koda av ytterdörr och alla fyra omklädningsdörrarna och en matchkod ska läggas in. Vi föreslår att föreningen har en matchkod som kan användas av alla lag. Det förenklar för matchvärdarna.
Matchkod: 1988
Röda lag: spelar på fullstor plan (Gula linjer)
Blå lag: Spelar på mindre plan (Röda basketplan linjer)
Knatteliga: Två planer sju sargbitar på långsidan och fyra på kortsidan
Långsidorna ställs på handbollsplanens kortsida (Gula linjer)
Tänk på att det kan vara upp till 6 lag som ska använda omklädningsrummen under en söndag
Omklädningsrummen är märkta 1-4.
Första ledaren måste även se till att sekretariatsskåpet låses upp och att förrådet ska öppnas för matchvärdarna. Glöm ej att sätta tillbaka den. Borttappad nyckel kostar laget 700 kr. Det är kommunens pris för borttappad nyckel.
I förrådet finns bord och stolar till sekretariatet även material till ett ev. café
Matchvärdarna har inga taggar eller nycklar.
Nya matchvärdar och de som sitter i sekretariatet måste också instrueras.
Matchvärdsinstruktioner och sekretariatinstruktioner finns i förrådet
Både matchvärdar och sekretariatföräldrar måste få instruktioner om de är nya.
Matchvärdsinstruktioner och sekretariatinstruktioner finns i förrådet
Efter sista match ska en ledare ansvara för att sekretariatets material kommer tillbaka till skåpet att sargen plockas undan. Glöm ej att sätta tillbaka sekretariatsnyckeln.
Förrådet måste öppnas så matchvärdarna kan ställa tillbaka de saker de ansvarar för.
Skräp i hallen ska plockas upp. Läktaren ska grovstädas
När det gäller sargplockning efter sista match kan ungdomarna hjälpa till och bära sarg.
Allt material ska ställas på rätt plats i förrådet.
Förrådsdörren får inte lämnas öppen.
Det är alltid ledarnas ansvar att allt är i ordning när anläggningen används och lämnas.
Kom ihåg att om inte vi sköter oss kan vi inte klaga på andra föreningar.