Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Fjugesta IF P09/10
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Fjugesta IF P09/10.
P09/10
Följ oss för uppdateringar
Hej alla föräldrar till fotbollsspelande barn i FIF!
Nu är det snart dags igen, årets upplaga av Lekebergs Sparbankscup går av stapeln den 27-28 maj!
Kioskschema för dagarna kan du läsa längst ner i detta mejl och spelschema finner du på nätet, på ProCup.
Vi kommer även detta år behöva alla er föräldrar för att kunna genomföra cupen lika fint som förra året, den blev mycket uppskattad av våra gästande lag i fjol.
Alla har fått någon uppgift under dagen, de flesta har endast ett kioskpass medan några är på plats båda dagarna och jobbar hela dagarna. Hur många timmar man behöver lägga på cupen varierar stort men allas insats är lika viktig.
Under dagarna kommer fyra värdar/värdinnor röra sig på Bergavallen och bära en väst med texten arrangör. Deras funktion är tex att kunna svara våra gästande lag på lite frågor eller hänvisa dem till rätt ställe, att titta över omklädningsrum och toaletter då och då kommer också höra till värdar & värdinnors uppgift.
Värdar & värdinnor utses under dagarna bland de föräldrar som ändå är på plats men just då inte har en uppgift. Värdar & värdinnor kommer under dagen variera och varje person har kanske västen i ett par timmar, troligtvis tycker några att det är en så enkel och liten uppgift så man behåller västen på hela dagen.
De som är värdar och värdinnor måste såklart lämna ifrån sig västen när de har sitt kioskpass.
Kioskschema
Lördag den 27 maj:
Kiosk vid A-planen (bemannas av lag 09/10), öppen 10:30- cirka 15:00
09:00-10:30 Erik & Oskar (startar upp kiosken och plockar i ordning)
10:30-12:00 Lukas & Malte
12:00-13:30 Algot & Axel E
13:30-15:00 Ludwig & Arvid (städar sedan kiosken och plockar i ordning för morgondagen)
Kiosk vid B-planen (bemannas av lag 07/08), öppen 10:30- cirka 15:00
09:00-10:30 Rasmus (startar upp kiosken och plockar i ordning)
10:30-12:00 Jesper & Maximus/Liam
12:00-13:30 Hampus & Otto
13:30-15:00 Joel & River (plockar ur och städar, denna kiosk ska inte användas på söndagen)
Grillning, öppen mellan 11:00-15:00
09:30-10:45 Alvin & Hugo (lag 09/10) plockar fram, förbereder och startar grillen
10:45-12:00 Wilmer. Wiggo & Theodor (lag 09/10)
12:00-13:30 Benjamin & Isac (lag 07/08)
13:30-15:00 Melvin & Sebbe (lag 07/08), stannar och städar grillen, diskar och snyggar till inför morgondagen
Parkering, 09:00-11:00, Oscar E (lag 05/06) samt Axel R (lag 09/10)
Söndag 28 maj:
Kiosk vid A-planen (bemannas av lag 05/06), öppen 09:00-cirka 16:00
08:00-10:00 Vilgot & Calle (startar upp och plockar ordning)
10:00-12:00 Sixten & Albert
12:00-14:00 Alex & Hampuz
14:00-16:00 Melker & Felix (plockar undan och städar)
Grillning, öppen mellan 11:00-15:00
10:00-11:30 Vilgot & Erik, (plockar fram och startar grillning)
11:30-13:30 Romeo & Viktor
13:30-15:30 Thomas & Theo (plockar undan och gör rent grillen samt diskar)
Parkering, 08:00-10:00, Oskar
Kioskansvarig för dagarna
Ia Klingneus, 09/10, 070-3530629
Rebecca Andersson, 07/08, 070-3167420
Lina Bergström, 05/06, 070-2623912
OBS!
Vid byten med varandra av tiderna i kiosken så löser man det själv men alla ev byten måste meddelas den som är ansvarig för kiosken för dagen i ert lag, senast söndag 21 maj.
Har du förhinder att ta ett pass men har ett barn som är anmält till att spela under dagen så ordnar du en ersättare eller ber någon annan i laget om en gentjänst, vi som jobbat med cupen nu under våren har tyvärr ingen möjlighet att lösa det åt dig.
Stort Lycka Till önskar vi alla spelare och föräldrar och så hoppas vi på en lika fin cup som vi fick föregående år.
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera