Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Byttorps IF Handboll F10
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Byttorps IF Handboll F10.
Handboll F10
Följ oss för uppdateringar
Hej!
På lördag gästas vi av Härryda HK. Kallelse gick ut för rätt längesedan. Vänligen säkerställ att ni besvarat den korrekt så att vi kan planera och vid behov kalla in ytterligare spelare.
Samling är kl. 14:35 i Hestrahallen och matchen startar sedan kl. 15:15. De föräldrar som meddelat att de kan vara med och hjälpa till är Helena, Lotta och Mattias. Kanske finns ytterligare någon som har möjlighet att hjälpa till. Ni kan själva komma överens om hur ni vill fördela rollerna (kiosk, matchvärd, sekretariat). Då det spelas matcher före oss i hallen behöver inte kiosken plockas fram. Däremot är det inga fler matcher efter oss, så kiosken behöver plockas bort. Nedan framgår beskrivning av respektive uppgift.
Kiosken
Det är bra om de som ska stå i kiosken är på plats i samband med samlingen. Om det behöver fyllas på med varor i kisoken finns det i förrådet inne i hallen. Där finns också en manual. När matchen är slut behöver kiosken plockas bort. Bortalagen bör få möjlighet att handla i kiosken innan de lämnar hallen.
Matchvärd
Matchvärdens roll är att se till att allt flyter på smidigt när gästande lag anländer, t.ex. hänvisar lag till omklädningsrum och publik till läktare. Matchvärdens roll är också att säkerställa en trygg miljö i hallen och på läktaren.
Nytt för i år är att matchvärden sammankallar till något som kallas #schysstmatch 5 min innan matchstart. Medverkande skall vara domare, sekretariatet och en ledare från varje lag och syftet är att snabbt påminna varandra om att att det ska var en trygg matchmiljö för alla inblandade. Påminn gärna om att i Byttorp har vi ungdomsdomare, de vuxna är ledarna, matchvärd och funktionärerna. Vi ledare kan också hjälpa till med att ta initiativ till ett sådant kort möte äger rum. Tänk på att: barnen spelar, domaren dömer, ledarna coachar och publiken hejar. Till matchvärden finns gul väst att bära.
Sekretariatet (funktionärer)
Den som sitter i sekretariatet sköter klockan och stöttar domaren. Våra matcher är 2x20 minuter med en kort utbildnings-time out ca. 10 min in i respektive halvlek.
Kontakta någon av oss ledare om ni har frågor.
Vi vill uppmana samtliga kallade spelare att ha med vattenflaska och strumpor (gärna vita). Långt hår ska vara uppsatt och eventuella smycken avtagna eller tejpade. Våra spelare uppträder oftast väldigt fint och bra. Eftersom vi pratade extra om detta i måndags då vi genomförde en utbildning från förbundet hoppas vi på lördag se ännu mer av det: schyssta lagkamrater och motståndare. Prata gärna med ert barn om att det är vad vi förväntar oss av dem.
Avslutningsvis vill vi påminna om att vår träning på fredag dessvärre utgår på grund av arbete i hallen.
Väl mötta!
Träning | 20 dec, 16:30 |
Vårgårda IK HK (hemma) | 22 dec, 11:15 |
Träning | 10 jan, 16:30 |
Träning | 13 jan, 19:00 |
Träning | 17 jan, 16:30 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera