Sponsringrutiner säsong 24/25
Tidsplan
V.19 - Uppföljning till existerande sponsorer om fortsatt sponsring till hösten för varje lag till existerande sponsorer. Meddela Erika Jensen, erika@prtogo.se om eventuella avhopp för att kunna planera reklamplats i ishallen.
V. 37 - Deadline att lämna in sponsringmaterialet för varje team. Arket har skickas ut till varje teams sponsringsansvarig/lagledare. Varje lag ansvarar för att skyltarna produceras till deadline med Intech.
V.40 – Skyltar bytts ut och allt skyltmaterial ska ha producerats och lämnas till Roger Lillbask, rogerlillbask@hotmail.com
Viktigt att tiderna hålls för att vi ska kunna få upp skyltarna samtidigt i ishallen och i tid.
Varje lag ska utse en sponsring ansvarig, utser man inte så hamnar detta automatisk på varje teams lagledare. Detta meddelas även till erika@prtogo.se
Excelark med sponsring uppgifter ska innehålla följande uppgifter;
Fakturerings uppgifter vid sponsring
Företagets namn
Kontaktperson
Adress ink postnummer
Organisationsnummer
Mejl att skicka faktura till
Summa att fakturera
Vad som ska faktureras (Spons, logga på kläder, skylt, banner hemsida, logga utskick t ex)
Finns skylt redan i ishallen, ifylles detta.
Vilket Team det avser –döp ditt ark till Team XX SPONSRING 24_25 maila till erika@prtogo.se
Länk till ark för nedladdning
Alla loggor ska levereras i formatet Eps eller Ai till Inntech i en omgång.
Kontakt för produktion av skyltar är Inntech och maila material till mailbox@inntech.se
Viktigt att tänka på att huvudsponsorer är ICA/MAXI, Lännasport & CCM och vi får inte ta in annan sponsring som är direkt konkurrerande. Är man osäker så stäm av detta med erika@prtogo.se