Arbetsuppgifter vid Hemmamatcher
Hej! Nedan följer en fördelning av de arbetsuppgifter som är aktuella för våra hemmamatcher. Vi behöver tre föräldrar per match: en fikaansvarig och två sekretariatsansvariga. Arbetande föräldrar samlas en timme innan matchstart. Fikaansvarig: • Ansvarar för fikaförsäljningen. • Tar med mjölk till kaffet och fikabröd (en långpanna eller motsvarande). • Förbereder fikabordet inför försäljning på den vänstra delen av läktaren Bord, stolar och nycklar till det grå skåpet finns i förrådet på nedervåningen Kaffebryggare, vattenkokare, festis och te finns i det grå skåpet i gången in till läktaren en trappa upp i hallen Swish-nummer vid hemmamatcher: • Om det är fler än en match samma dag, används swish-numret till det lag som öppnade fikaförsäljningen under hela dagen. I slutet av dagen swishas hela dagskassan till föreningen, som sedan fördelar lika mellan de säljande lagen. • Om det bara är en match, används lagets swish-nummer och hela summan behålls av laget. • Lagledarna håller koll och meddelar om det är fler än en match vid kommande hemmamatcher. Sekretariatsansvariga: • Hjälper till att förbereda fikaförsäljningen • Förbereder sekretariatet och fördelar uppgifterna. • Surfplattorna finns i en gul väska i det grå skåpet på övervåningen, tillsammans med laddare och en skarvsladd. Arbetspassen är fördelade enligt nedan: Onsdag 9 April (Träffpunkten Sävast) Sek - Maximilian och Adam Söndag 27 April Sek - Adam och Marko Fika - Rami Viktigt: Vi räknar med att ni utför erat uppdrag oavsett spelarens närvaro på match eftersom vi planerar bemanningen lång tid i förväg. Om ni får förhinder, ansvarar ni själva för att hitta ersättare. Det enklaste sättet är att skriva i Supertext-gruppen och be om hjälp. Kämpa på! /Ledarna
Pojkar 12
12 feb
0kommentarer
Lagförsäljning
Hej. Vi har startat en försäljning av toapapper för att få in pengar till lagkassan. En säsong med domare,hallhyra, nya matchställ, mm kostar en hel del pengar. Nu behöver vi jobba ihop de pengarna och kommer börja med att sälja toapapper. Vår förhoppning är att vi alla gör vårt yttersta så kan det räcka med den här försäljningen för att klara säsongen. Steg 1 är att ni registrera en användare via länken nedan. https://teamdreams.se/index.html?register=131 Vi har även skickat hem pappersblad för försäljningen med de grabbar som deltog på träningen igår(21/1). Uppdatera er digitala användare kontinuerligt med de ni säljer så vi har koll på hur vi ligger till. Redan nu har vi dragit in 2000kr, bra jobbat. Tips kan vara att dela er webbshop i sociala medier, fråga kollegor på er arbetsplats, kolla med nära o kära om de är i behov av lite toa/hushållspapper. Om det behövs så kommer vi ta en eller 2 kvällar där vi samlar ihop laget så att grabbarna får gå och knacka dörr för att sälja. Återkommer kring det. Med vänlig hälsning, ledarna
Pojkar 12
22 jan
0kommentarer
Bättre matchklimat
Riksidrottsförbundet (RF) har i år en kampanj för ett bättre matchklimat som de på olika sätt har uppmärksammats. Syftet är gemensamt gå ihop och visa att det är viktigt med ett bra klimat inom idrotten . Boden Baskets styrelse har nu beslutat att det ska utses en matchvärd på varje match. Framöver är tanken att det vid varje matchtillfälle ska finnas en matchvärd som hjälper och vägleder för att få en välkommande, trivsam och trygg miljö där barn och ungdomar kan ha roligt och utvecklas både som spelare, domare, ledare eller funktionär. Jonas och jag har tänkt att vi kan dela på det uppdraget då vi ändå avser att närvara på samtliga hemmamatcher. Vårt uppdrag är bland annat att vara lyhörd på vad som sägs runtom planen och säga till om det uppstår olämpligt uppträdande, som tex klagomål på spelare, domare eller coacher, men även om någon coach uppträder illa mot spelare, sekretariat eller domare. Vi ska också se till att ordningen upprätthålls så som att inga ytterskor i A-hallen och att avbytarbänken är tom och endast används av spelare som är med i matchen. Vi kommer att gå med en urtjusig gul väst med texten ”Matchvärd” på, så att ni snabbt hittar igen oss om det skulle behövas. Vi ses på nästa hemmamatch //Matchvärdarna
Pojkar 12
8 dec 2024
0kommentarer
Kommunens lokalföreskrifter
Hej! Kommunen har mailat ut de regler som gäller i idrottshallarna. Jag har sammanställt det. Läs gärna igenom och förklara för våra spelare. * Kommunens lokaler är doping och drogfri lokal, alkohol samt all annan användning av drog/dopnings klassade produkter är förbjudet. * Underlåtenhet att efterfölja de lokala ordningsföreskrifterna eller personalens tillsägelser kan medfölja avvisning samt avstängning från plats och lokal. * Endast skor avsedda för inomhus bruk (utan svart sula) får användas i hallarna * Användandet av bollar, klubbor, och dyl. samt spel i alla former i korridorer, trappor, omklädningsrum, mm är förbjudet. * För kläder eller kvarglömda saker ansvaras ej, gäller även låsbara utrymmen. * Efter match eller övrigt arrangemang, ansvarar arrangören för att grovstäda plan, läktare och övriga bokade utrymmen. * Papperskorgar töms och sopor slängs i avsedda kärl.
Pojkar 12
8 nov 2024
0kommentarer
Övriga Försäljningar
Bingolotter till uppesittarkvällen är redan beställda. Det kan hända att vi får dela på Liams andel nu när han har slutat. Utöver Bingolotterna planerar vi ytterligare en försäljning för att fylla på pojkarnas lagkassa. Lagkassan ska bland annat täcka domarkostnaderna.
Pojkar 12
3 nov 2024
0kommentarer
Visa fler nyheter