• Gif Sundsvall - 24-26 januari (Grupp A)

    Hej Nu börjar Sundsvallscupen att närma sig, det ska bli så kul att åka iväg med era tjejer och lira boll! Nedan har vi i ledargruppen skrivit ihop några viktiga saker att tänka på inför cupen, gå gärna igenom detta med era tjejer innan, sen kommer vi tränare så klart även prata om detta på plats. Kostnaden för cupen kommer att dels täckas av lagkassan men som vi sa tidigare kommer vi behöva ta ut ett föräldrarbidrag. Föräldrarbidrag är på 1000 kr /spelare som ni swishar till 070-566 56 86 (Jennie Hägg Wilhelmsson), Senast den 17/1. Alla spelare samlas på fredag på Nordichallen senast kl 16:15 Transport till skolan sker efter tjejernas kvällsmatch. Skola: Bosvedjeskolan - promenad 15 min, ca 2,8 km Utcheckning senast kl. 15:00 på söndag. • Omklädningsrum och dusch finns på skolan men också i Nordic hallen. • Frukost äts på skolan, lunch/middag äts i Nordic hallen • Matchtider 1*25 min Frukost: 06–09 Lunch: 11–14 Middag: 16:30-19:30 Fredag: 16:15 samling i Nordichallen 16:30 middag Nordichallen (Lasagne) 18:00 samling och uppvärmning inför match 19:00 Match Djurgården IF - Baik ( Plan:Bravura) Föräldrar skjutsar tjejerna till skolan Kvällsfika (Jennie & Marcus) Lördag: 06:30 Frukost 07:10 avfärd till Nordichallen (promenad) 07:30 samling/uppvärmning Nordichallen 08:20 Match Baik-Matfors IF ( Plan: Bravura) Ev. se lite matcher och sen tillbaka till skolan Dusch och vila Ca 12:00 Lunch (Korvstroganoff & ris) Mellanmål (Jennie & Marcus) 16:50 Match Baik-Alnö IF (Plan LM Event) ( Plan: Bravura) ( beroende på om det blir kvällsmatch Ca 17:30 Middag i Nordichallen ( Pasta Carbonara) Ev. match kl 20:20 (3:an i Grupp E mot 4:an i grupp A) Kvällsfika (Jennie & Marcus) Söndag: Ev. match 07:00 2:an i grupp A - 3:an i grupp B ( plan : Bravura) Ev. match 07:30 1:an i grupp B-3:an i grupp A ( Plan: Max) Ev. match 08:05 1:an i grupp A mot vinn 25011327 ( Plan: LM event) Ca 11:30 Lunch (Kycklinggryta med röd curry & ris) beroende på hur det går i slutspelet Nordic hallen: Det är tre planer så det kommer att spelas tre matcher samtidigt. Uppvärmningsyta finns vid sidan om. - Åskådarläktare. - Kiosk finns, säljs korv, hamburgare, fika mm. Packlista: - Luftmadrass - Kudde - Sovsäck/täcke, om man åker buss, rekommenderas att man tar sovsäck (mindre packning) - Lakan/handduk under madrassen (för att minska det gnissel som annars uppstår mot golvet) - Handduk - Fotbollskläder - Matchtröja - Galge till matchtröja (ska hängas upp efter respektive match) - Fotbollsskor - Benskydd - Fotbollssockar (flera par) - Mysdress - Underkläder - Mobil laddar - Necessär - Värma kläder för att gå mellan hall och skola. - Badkläder (ev. på söndag men beror helt på hur det går i slutspelet så klart) - fickpengar om man önska köra lite godis, fika mm. Förhållningsregler: - Försök att tänka på att inte ha starka dofter i skolan - Inga telefoner i Nordichallen inför sina matcher - Varje spelare ansvara över att själv se till att man har med sig spelarutrustning till varje match. - Vattenflaskor till spelarna tar lagledarna med sig till alla. - Elina och Moa är dem ledare som kommer att sova med tjejerna i skolan. - Vi vill inte att tjejerna ska gå själva i skolan (för deras egen trygghet) därför ser vi att man gärna går minst tre st och skulle tjejerna vilja gå ut från skolan är det viktigt att tjejerna informerar det till Moa eller Elina. - Sovtid: 21:30! Spelplan från tränarna: Tränarnas strävan är att alla spelare ska få lika mycket speltid under gruppspelet. När vi kommer till slutspelet kommer alla att få möjlighet att spela i varje match, men speltiden kan variera lite beroende på matchens utveckling och ställning. Om ni har några frågor eller funderingar, tveka inte att höra av er till oss tränare. Transport: - Elin åker med Freja och Elsa. - Minibuss; Elly, Liv, Selma, Sesen, Thyra, Elise. För dem som åker i minibussen kommer Isa ta Livs och Selmas luftmadrass och Calista tar Ellys och Tyras i egen bil. Dem som åker i minibussen samlas utanför kansliet på fredagsmorgon 24/1. Preliminär avgångstid 08:00. För att vi ska undvika ev. smittspridning önskar vi då vi bor trångt att är man hängig eller sjuk får man tyvärr stanna hemma och avstå cupen. Vi är redo, vi är starka och vi är ett lag som aldrig ger upp, nu kör vi :-) Hälsningar Ledarna F-13 10 jan
  • Kioskschema

    Lägger kioskschemat här också. F-13 26 maj 0kommentarer
  • Försäljning toalett- & hushållspapper F 13

    Hej Nu är det dags att dra igång årets säljrunda för våra tjejer i F13. Nu på våren kör vi toalett- och hushållspapper från Serla. Denna gång kommer vi köpa ut dem från Coop Bergnäset för 190:-/bal som säljs för 280:-/bal vilket ger en vinst på 90:-/bal. Detta ger ca 25:-/bal mer i vinst än tidigare leverantör. Varje spelare behöver sälja minst 10st balar vilket ger en vinst på 900:-/spelare. Vill/kan man inte sälja så kan man istället betala motsvarande summa som försäljningen genererar dvs 900:-/spelare. Följande datum gäller: 25/5 behöver de som inte säljer ha betalat in 900:- till swish 1232650869 obs märk betalningen Fotboll F-13 samt skicka en skärmdump på detta till Magnus Höglund på tfn 0704564850 OBS skriv spelarens namn. Ni som säljer meddelar antal balar av respektive sort enligt följande: Namn på spelare antal st toalettpapper och antal st hushållspapper. Ex: Freya H 8st toalettpapper 2st hushållspapper Skicka till Magnus Höglund 0704564850 26/5 beställs pappret. När detta är gjort så kommer vi meddela leveransdatum då dessa ska hämtas ut. Betalning till laget sker vid uthämtning sen tar ni i egen försorg betalt av dem ni sålt till. OBS det är ENDAST INNAN vi beställt som det går att köpa ut sig!!! För de som inte hör av sig beställs automatiskt 10balar toalettpapper. Att tänka på är att pengarna går till EN enda sak och det är våra tjejer. Lagkassan skapar möjlighet att delta i cuper, bygga laget och genomföra aktiviteter med laget mm. Vid frågor kopplat mot försäljningen kontakta Magnus Höglund eller Gustav Rosenius. F-13 10 maj 0kommentarer
  • Föräldramöte

    Hej alla föräldrar, På föräldramötet så behöver vi prata om följande - Roller som behöver tillsättas - Kioskveckan, v. 34 (jag skickar ut preliminärt schema innan föräldramötet) - Information kring seriespel, cuper och transport - Egenavgift - Ekonomi - Städuppdrag - Miljöträning f-14 och f-12 Till föräldramötet så vill vi gärna att ni redan nu börjar tänka över om ni kan bidra till laget med någon av de roller vi bedömer att vi behöver tillsätta/ersätta. - Lagledare och/eller tränare - Eknomiansvarig - Ansvar för försäljning och eventuellt arbete - Ansvarig för matchvärdar - Sponsorgrupp Vi ses nästa onsdag kl 18 Ledarna F-13 6 maj 0kommentarer
  • Säsongens cuper

    Hej på er! Det är så roligt att vi snart är igång med sommarsäsongen! Vi har beslutat att vi ska delta i Examenscupen den 31 maj, Piteå summer games 27-29 juni, Gammelstads cup 2-4 augusti och Notvikens prova på cup 9-9 i september (datum meddelas senare). Vi är även anmälda som reserver till Fritz Olssons cup i Arcus i slutet av april, vi återkommer om vi får en plats. För respektive cup kommer de komma ut anmälningar. Just gällande Piteå Summer games behöver ni svara så snart som möjligt för det påverkar kostnaderna för deltagaravgift som ska vara inbetald i slutet på april. Som vanligt gäller att man anmäler sig till hela cupen. Föräldramöte och spelarmöte kommer att hållas inom kort. Nu kör vi! F-13 5 apr 0kommentarer
  • Visa fler nyheter