Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Backa HK Café
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Backa HK Café.
Café
Följ oss för uppdateringar
Café v.2
Hej och god fortsättning!
Då har vi ett nytt år, nya pass i caféet och som matchvärd!
Ni får gärna skicka vidare information i detta mail till de som ska stå de olika passen, annars är det svårt för dem att veta vad som gäller 😊
Lördag 11 Januari
Då Lekis har föräldramöte 11-12 så kommer caféet att öppna först efter mötet.
Herrjuniorerna har då caféansvar 12.30-18.00 och matchvärdsansvar för matcherna 13.15, 14.40, 15.50 och 17.00. Eftersom första delen av passet krockar med HJ-match så hoppas jag att föräldrar kan ge support under första delen av passet.
Ledarna i HJ hjälper till att öppna till materialrummet där nyckel till café och domarrummet finns i ett av de nedre skåpen till höger (i caféväskan, rött backanyckelband).
Vid öppning så prioritera att sätta på kaffe. Sätt igång kyldisken och fyll med kylvarorna.
Förbered whiteboardtavlan med ”välkommen” och vilka omklädningsrum lagen ska använda.
Vid stänging: Kyldisken kan vara påslagen och fylld över natten till söndagen.
Ställ alla varor och skyltar bakom jalusierna. Töm korvlådan.
Plocka skräp i hallen och papperskorgar på toaletterna/hallen töms.
Glöm inte att slänga sopor i soprummet, även kartonger.
Sopa golven i caféet och torka av om det är kladdigt.
Om det är spill och kladd i hallen så torkas detta upp.
Cafénycklarna lämnas i materialrummet. Kommunicera med F16 ledare om att de är ansvariga för att larma materialrummet (nycklarna måste alltså in före de lämnar). Tiden för cafépasset indikerar när ni bör vara helt klara, så börja stänga caféet och städa under sista matchen så att ni är klara ca vid matchens slut och då kan städa upp det sista i hallen innan lagen lämnar.
Söndag 12 Januari
F12 (2012) har caféansvar 10.15-14.00, och matchvärdsansvar för matcherna 11.00, 12.00 och 12.55. Matchen 9.50 är flyttad till annan dag så schemat är justerat efter detta.
Ledare P10 hjälper till att öppna till materialrrummet där nyckel till café och domarrummet finns i ett av de nedre skåpen till höger (i caféväskan, rött backanyckelband).
Vid öppning så prioritera att sätta på kaffe.
Förbered whiteboardtavlan med ”välkommen” och vilka matcher som spelas, samt vilka omklädningsrum lagen kan använda.
Vid stängning: Töm och stäng av kyldisken. Ställ alla varor och skyltar bakom jalusierna. Töm och stänga av korvlådan.
Plocka skräp i hallen och papperskorgar på toaletterna/hallen töms.
Glöm inte att slänga sopor i soprummet, även kartonger.
Sopa golven i caféet och torka av om det är kladdigt.
Om det är spill och kladd i hallen så torkas detta upp.
Cafénycklarna lämnas i materialrummet. Kommunicera med F12 ledare om att de är ansvariga för att larma materialrummet (nycklarna måste alltså in före de lämnar). Tiden för cafépasset indikerar när ni bör vara helt klara, så börja stänga caféet och städa under sista matchen så att ni är klara ca vid matchens slut och då kan städa upp det sista i hallen innan lagen lämnar
Generell info till alla som står i caféet:
Det är bra om man läser dokumenten som finns över arbetsuppgifter i café och matchvärd innan passet så har man lättare koll.
Summering med all info finns på https://www.laget.se/BackaHandbollsklubb-Cafe/Document
Vi tar numera både Swish och kort. Kortläsaren är lätt att använda, bara trycka igång med on-knapp på sidan och lägga in summan som ska betalas.
Korv-värmaren behöver ha vatten både över och under behållaren. Vid stängning så drar man ur kontakten och tömmer ut vattnet. Det finns fryst korv i frysen vid kaffekokaren.
Kartonger viks ordentligt så att de blir platta innan de slängs i kartongåtervinningen (soprummet).
Små kartonger slängs i vanliga svarta soppåsarna (brännbart).
De stora sopsäckarna knyts ordentligt. Överfyll inte soptunnorna i soprummet.
Skolan har inte alltid varit helt nöjda med städningen av hallen. Se till att plocka upp skräp och tömma papperskorgar i hallen, korridoren och omklädningsrummet. Torka upp om det är kladdigt.
Info om matchvärd:
Nytt för i år är schysstmatch-möte före match. Läs om det här: https://svenskhandboll.se/hf-vast/nyheter/nyheter/2024-09-18-schysstmatch-mote-infors-i-u10-u19-for-att-skapa-en-trygg-matchmiljo
Matchvärden är sammankallande och leder mötet.
Ledare presenterar sig för varandra, funktionärer och domare.
Domare presenterar sig och berättar om hur länge de dömt handboll.
Matchvärden påminner om:
allas ansvar att samarbeta som ett team för att matchen ska genomföras på ett schysst sätt - på planen, på bänken och på läktaren.
principen om nolltolerans - att den handlar om att skapa god stämning och att respektera de beslut som tas.
Arbetsbeskrivning för cafétjänst och matchvärd hittas under "dokument".
23 jan | Backa HK matcher v4 |
19 jan | Backa HK F16 klara för USM steg 4 |
15 jan | Backa HK matcher v3 |
8 jan | Backa HK matcher v2 |
19 dec | Digital försäljning av Bingolotto till uppesittarkvällen |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera