Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Borås HK 84 F9-10 (födda 14-15)
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Borås HK 84 F9-10 (födda 14-15).
F9-10 (födda 14-15)
Följ oss för uppdateringar
Den 8 mars är det dags för BUAcup och våra lag F9 och F10 ska spela matcher i Lundbyhallen. Då det är Borås HK84 som arrangerar behöver vi föräldrar som kan hjälpa till. Det första vi behöver är en kioskansvarig och en hallchef. Den 20/2 kl 18 kommer det vara möte i lundbyhallen för de som känner att de kan tänka sig hjälpa till med detta. Men här kommer lite info från klubben om vad som ingår i de två uppdragen:
KIOSKANSVARIG BUA CUP
INFÖR CUPEN
*Skriva kioskschema och sekretariatschema ihop med hallchef
Lägg schema så bemanning finns ca 1,5 timmar innan första matchstart och 2 timmar efter sista
matchstart
*Dela ut i laget vem som tar med hembakat och vem som tar med frukt, allt ska finnas på plats innan
första matchstart. Det som säljs bäst av hembakat är långpannekakor som t.ex Silviakaka eller
Kärleksmums.
*Se till att det finns tillräckligt med varor i kiosken och att allt är snyggt upplagt och ser tilltalande ut
*Om något tar slut eller saknas – ring ÅTERKOMMER
*Se till att tömma papperskorgar, torka bord, plocka skräp från läktaren och hålla rent och snyggt i
och runt kiosken under hela dagen
*Ansvara för att tömma ev. kontantkassa vid behov under dagen så det inte finns onödigt mycket
pengar i den
TÄNK PÅ ATT KIOSKINTÄKTERNA ÄR OTROLIGT VIKTIGA FÖR KLUBBEN!!
Sälj så mycket som möjligt genom att synas och höras. Skylta upp kiosken väl och be ev. speaker
påannonsera kiosken mellan matcherna samt påminn kioskpersonalen att använda
”merförsäljning” om möjligt.
EFTER AVSLUTAD CUP
*Packa ihop allt som hör till BHK, lista finns på allt material som är utlämnat till just er hall och vi
försöker även märka upp så mycket som möjligt med ”BHK”
*Städa av i och runt kiosken samt på läktaren så allt är i samma skick (eller bättre) som det var när vi
kom
*Räkna kassan och ansvara för den till återlämning
Hallchef BUA Cup
Inför cupen
• Skriv sekretariatsschema för att säkerställa bemanning hela dagen (tillsammans m
kioskansvarig)
• Ta kontakt med vaktmästare och kontrollera hallen vad gäller utrymmen, toaletter,
behov av skyltar, sekretariatsutrustning, bord, städutrustning etc
På morgonen innan cupen startar
• Vara på plats i god tid, minst en timma, före första match
• Kontrollera omklädningsrum samt skylta dessa med lagnamn
• Anslå spelschema samt tävlingsbestämmelser
• Kontrollera matchklocka
• Hälsa lag och domare välkomna
• Informera domare och övriga funktionärer om vikten att hålla matchtider
• Tillse att domare har tagit del av tävlingsbestämmelser
• Meddela tävlingsledningen (xx) när första match startat
Under dagen
• Tillse att första match startar senast på utsatt tid
• Direkt efter varje match rapportera resultat i procup samt skriv resultatet på det
analoga spelschemat
• Efter placerings-,eller lagets sista match dela ut priser enligt bifogad prislista
• Vid ev inlämnad protest tas kontakt med tävlingsledningen (Jörgen)
Efter cupen
• Grovstädning av samtliga nyttjade utrymmen
• Domarkvitton samt matchprotokoll (signerade spelscheman) lämnas snarast möjligt
till tävlingsledningen i Lundbyhallen
Vi hoppas att vi tillsammans kan skapa en rolig dag för alla lag 😊
Vårgårda IK HK (borta) | 23 feb, 09:00 |
Härryda HK (hemma) | 23 feb, 10:10 |
IK Sävehof VU Gul (borta) | 23 feb, 13:35 |
Träning | 24 feb, 17:00 |
Träning | 26 feb, 17:00 |
Härligt! Jag kommer tyvärr ha svårt att hjälpa till då jag är med P11.
RapporteraRapportera
Imorgon är det möte och jag tillsammans med några andra i BHK ansvarar för kiosk runt hela Bua Cup. Jag är med på mötet imorgon och det vore fantastiskt om två från F9-10 kan ta på sig detta ovan. Det är inte så allvarligt och ni får stöttning av oss. Det är en fördel om man kan vara på plats under hela dagen. Vårt lag är lyckligt lottade att ha Lundby så ingen kiosk behöver förflyttas. Det är totalt 115 (förra året 86) lag med och till Lundby kommer många storlag från Gbg, så roligt! Vi är i olika hallar i hela Borås-området.
RapporteraSå från styrelsen och ledning från Bua Cup så vill vi att detta ska bli en bra cup och då behöver ni föräldrar hjälpa oss! /Erika Lykkes mamma
Rapportera
Och är det redan några som anmält sig till tränarna så ses vi imorgon på mötet :)
RapporteraRapportera
Kan tyvärr inte komma på mötet då jag har träning med F11. Och kommer tyvärr själv också ha svårt att hjälpa till under Bua cup av samma anledning. Men Lejas pappa, Simon, är behjälplig i Lundby hela dagen under cupen😃
RapporteraRapportera
Elinas mamma Linda dyker upp imorgon på mötet och representanter våra lag🙋
RapporteraPer Odqvist är redo under cupen, men tyvärr bortrest imorgon!
Rapportera
Jag är behjälplig i hallen under cupen/ Lillys pappa
RapporteraRapportera
En av oss föräldrar till Siri är också tillgänglig för att hjälpa till i Lundbyhallen med vad som än behövs under dagen
Rapportera(den andra av oss kommer att spendera dagen i P12s hall)
Rapportera