Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Askims IK P-2012
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Askims IK P-2012.
P-2012
Följ oss för uppdateringar
Hej!
Vi i f/p12 laget saknar fortfarande representant till sponsorkommittén och efterlyser någon som vill engagera sig i detta! Föreningen byggs ju på vårt föräldraengagemang och detta är en viktig fråga för klubben. Hör av er om ni känner att ni vill vara med och bidra! Se nedan Mail från kommittén.
Kort summering från våra två sponsormöten. STORT TACK till alla lag som sände representanter Ni som vet med er att ni inte haft representanter försök att jobba på detta är ni snälla.
Som ni alla säkert förstår är det superviktigt för föreningens fortlevnad att vi aktivt arbetar med att få in fler sponsorer eller samarbetspartners till föreningen. Föreningen gör ett normalt år ett visst överskott men inte i nivå att vi kan klara av långsiktiga investeringar i planer, omklädningsrum, klubbstuga o.s.v. utan att belåna oss ytterligare, det vill vi i dagsläget helst inte göra.
Vill du veta vilka sponsorer som finns kollahär:
https://www.laget.se/Askimsik_/Sponsor
Några fler lite mindre är på ingång och förhoppningsvis kan vi snart klargöra dessa.
En önskan har kommit fram om att de skall synas mer tydligt inne i klubbstugan, hur kan vi göra det? Idéer mottages tacksamt. Roll up, display i entren eller annat?
Förslag plansponsor inför 2019.
Varje lag får som uppgift att få fram en föreningssponsor som erbjuds en skylt ca: (1000 x 2000 mm) runt planen. Sponsorns årliga kostnad är 5000kr/skylt + skyltkostnaden. Produktionskostnaden ca: 3000kr och kan hanteras av oss eller av sponsorn själva.
Om alla lag lyckas med en enda sponsor så är det lite drygt 100,000kr / år i ökade sponsorintäkter.
Hör av er till någon av oss i sponsorgruppen eller ert lags sponsoransvarige om ni har idéer eller möjliga kontakter omgående, nu är bästa tiden!
Förslag att landa NU 2018
Varje lag skall ha en sponsoransvarig som bär budskapet i laget.
Föräldramöten.
Sponsorgruppens medlemmar erbjuder sig att komma och prata sponsring på föräldramöte för att avlasta tränare och dela med oss och för att prata om vad vi gör och vad vi vill göra med föreningen.
Projekt på gång
Vi har flertalet projekt på gång som vi behöver bearbeta i syfte att hitta finansiering.
- Renovering av klubbstugans omklädningsrum & hela källarvåningen
- Nytt konstgräs på 7-manna (1,000,000kr)
- Renovering av övervåningen på klubbstugan (200,000kr)
- Fler omklädningsrum, möjligen i ny byggnad eller utbyggnad av befintlig (okänt belopp)
- Ny altan som nästan är klar, STORT tack till alla som hjälpt till och framförallt JÄTTETACK till BYGGMAX som sponsrat med allt material!
Julklappserbjudande
Förslag har framkommit på ett julklappserbjudande som man skulle kunna erbjuda anhöriga som går till klubben, hur kan vi utforma det? Förslag finns på att sponsra med kakelplatta, eller något annat symboliskt som går till ett specifikt ändamål.
Crowfunding har också diskuterats, att på så sätt få många att bidra med lite.
Stadium
Vi skall öka antalet bonusregistrerade medlemmar till 200st (nuvarande 100st).
Kanske inte sponsorgruppens primära arbete men…
- Snygga upp i allmänhet, Rensa upp och städa på och kring kobben. Fräscha upp intilliggande områden. Förslag har inkommit på att ha städdagar på kobben, hur hanterar vi det och vad skall göras?
- Många tycker det ser stökigt ut med containern och granulat som ligger löst.
Tänkta åtgärder
- Lasse & Peter tittar nu på att flytta containern något närmare bommen vid 7-manna. Tanken är också att måla den i rött & svart, kanske även en logga på den.
- Lasse undersöker möjligheterna att i anslutning till containern få ett utrymme där vi kan ställa in granulatsäckarna så det kommer undan lite och får skydd så barn inte heller kan klättra i dom.
- Lasse kollar med den leverantör vi har haft av de andra två stugorna (en yrkesskola) för en stuga att placera vid 7-manna så vi kan ha caféet där och slippa släpa ut och in ett bord. Alternativa lösningar undersökes parallellt.
Tack så länge och tveka inte att ta kontakt med oss, alla kan göra något.
/Sören, Ulf & Per
Sören Erlandsson (tränare i F06)
Ulf Gustafsson (engagerad förälder i F06)
Per Alstad (Tränare i P06 och suppleant i styrelsen)
Kinna Cup - Nyårskulan | 3 jan, 08:00 |
Nyårskulan-Kinna Cup Futsal | 3 jan, 09:00 |
Träning Hultskolan | 4 jan, 12:00 |
Träning Hultskolan | 5 jan, 12:00 |
Träning Hultskolan | 11 jan, 12:00 |
Vid intresse maila mig: tess.flensburg@gmail.com
RapporteraRapportera