Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Aros Basket Matchfunktionärer
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Aros Basket Matchfunktionärer.
Matchfunktionär-gruppen
Följ oss för uppdateringar
KIOSKRUTINER
Aros kiosk sponsras av Coop Karlfeldtsplatsen. Utifrån ett fastställt schema hämtar respektive lags kioskansvarige spons hos Kent på Coop. Inför ny säsong behövs lista med datum på säljtillfällen och önskad typ av kiosk meddelas till ”sponsbokare”. ………………….. före utsatt datum. (Eller liknande och vem är denna person/grupp av personer?)
Kioskanvariga har ansvaret att se till att komplettera det som behövs inför varje försäljningstillfälle. Kent sponsrar tex inte alltid med kylvaror som mjölk, smör, pålägg. Hämta sponsen och köp det som saknas.
Efter avslutad försäljning behövs inget kompletteras av respektive lag men om något blir helt slut meddelas detta till AnnSofie via sms på tel 070-55 59 284.
Varje lag har sin egen handkassa. Vinst vid försäljning går till resp. lagkassa. Använd även någon i lagets swishnummer (förslagsvis lagförälder?) för enklare betalning.
Kioskbeställningar hos Kent delas in i olika kategorier utifrån vad lagen vill sälja:
?”Torrkiosk”???”Korvkiosk”
?Läsk 2 plattor??40 korv + bröd
?Festis 40 st???Frukt
?Godispåsar???Bröd
?Godbitar/kakor??Smör
?Kaffe ½ kg???Ost
?Kexchoklad???Kalkonpålägg
?Frukt
?”EBC – kiosk” (en större beställning där även torrkiosk ingår)
?60 korv + bröd
?2 polarkaka
?Smör
?Ost
?Kalkonpålägg
?Kaffe
?+ ”torrkiosk”
Det som inte säljs lämnas kvar i kiosken till nästa försäljningstillfälle (dock ej, kylvaror!).
?
PRISLISTA
Kaffe?????15:-
Te?????10:-
Läsk?????15:-
Festis?????10:-
Korv med bröd ???15:-
Varm macka????15:-
Nudlar?????20:-
Pastarätt????20:-
Godbit ????10:-
Hembakt ????20:-
Godispåse????15:-
Godisbit????10:-
Kexchoklad????10:-
Frukt ?????5:-
STÄDRUTINER
Varje säljande lag ansvara för att återställa och hålla snyggt i kioskskåpet.
Töm ur kaffekannor, vattenkokare och skölj ur dessa.
Diska av och håll rent och snyggt! Lämna kiosken så som du vill att den ska se ut när du kommer nästa gång.
Ställ in och organisera snyggt i skåpet.
Lämna inte kvar några kylvaror.
Resp. lag tar hand om och pantar ev. pant.
Skräp slängs i …………………………
Är något helt slut sms:a detta till AnnSofie tel 070-55 59 284
Mina frågor:
Vilket ansvar har vi att ta hand om skräp efter försäljningstillfällen? EBC generar tex mer skräp än ett sammandrag på 4 matcher.
Hur gör vi med basutbud av engångsartiklar?
Ett kioskschema måste sammanställas inför nästkommande säsong så att beställningar till Kent kan göras i god tid. Jag behöver hjälp av någon med detta.
Ska de lag som väljer att bedriva kiosk betala en avgift för att finasiera att det finns tex engångsartiklar i kiosken? Dessa pengar kan även bekosta pumptermosar och annat som behövs som bas i kiosken eller om något behöver ersättas/gått sönder.
Om någon vill sälja när det är div 2 och div 3 matcher, hur fördelas dessa tillfällen? Kanske först till kvarn? Men ändå att det är bestämt sedan start av säsong.
Hur tidigt är hela säsongens spelschema bestämt?
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera