• Vår förening framåt - Klubbkollen och klubbträff

    Vi vill dela information med dig om vad som är på gång i föreningen och bjuda in till dialog och samarbete. Du som ledare, spelare och vårdnadshavare är hjärtat i vår förening och ditt bidrag är avgörande för att vi ska komma framåt på ett bra sätt. I denna nyhet finns viktig information och datum att hålla koll på. Klubbkollen – anonym enkät om hur du tycker att föreningen fungerar (svarstid 21 okt – 4 nov) Klubbkollen är en del av Kvalitetsklubb, svensk fotbolls ramverk för effektiv och schysst föreningsverksamhet. Vi har stöd från SISU idrottsutvecklarna och Örebro Läns Fotbollsförbund för att planera och genomföra utvecklingsarbete i föreningen och klubbkollen blir starten i detta. Vi i Adolfsbergs IK kommer skicka ut enkäten till dig den 21 oktober för att få en bild av vad du tycker om föreningen. När du och övriga respondenter har besvarat enkäten kommer vi i föreningen att få en sammanställning över resultaten som sedan ligger till grund för att utveckla föreningens verksamhet. Om du vill veta mer om Klubbkollen hittar du både information och testenkäter på: www.svenskfotboll.se/kvalitetsklubb Vi vill betona vikten av att dina svar är av stor betydelse, här har du en värdefull chans att påverka verksamheten! Klubbträff 27 november – planering, roller och nästa steg Onsdag den 27 november bjuder vi in till en klubbträff för återkoppling av resultatet från enkäten. Syftet är att sätta några nästa steg till utvecklingsplanen och fånga upp dig som vill vara med och bidra till utvecklingen. Vi är tacksamma för alla insatser, stort som smått! Vi återkommer med plats för träffen. Några info om utvecklingsarbetet så här långt: Vision, policy, mallar och material på laget.se Vi har påbörjat arbetet med en ny vision och policy. Klubbkollen är en viktig del i det arbetet. Organisationsstruktur och vem man kan kontakta för olika frågor kommer finnas på laget.se i början av november. Ledarforum Vi startade hösten med en ledarträff 19 sept och planerar för fler återkommande tillfällen. Detta för att stärka våra ledare och ge möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Utskott/arbetsgrupper Vi håller på att ta fram olika utskott och arbetsgrupper. Vi behöver 2-6 personer i varje utskott/grupp som hjälper till att utveckla frågorna. Fotboll: o Barn- och ungdom o Senior herr, marknadsgrupp o Senior dam Evenemang, cuper och marknad Arenafrågor Vår förhoppning är att det ska göra det roligare och lättare för fler att engagera sig. Tillsammans gör vi det bättre! Vi ser fram emot att fortsätta driva och utveckla vår förening tillsammans och dina tankar och idéer är mycket viktiga för att få det att hända! Varma hälsningar Styrelsen: Jacob, Mirjam, Peter, David, Niclas och Jonas. Föreningsutvecklare: Özer F2013/14 16 okt 2024 0kommentarer
  • Fotboll på påsklovet? Självklart! Anmäl dig nu!

    Påsklov och fotboll, finns det något som rimmar bättre? Nu har du chansen att komma och träna med oss här på Lugnets IP under dagarna på påsklovet. Under veckan får du fem träningspass, matchspel och grupparbete. Du är varmt välkommen, kille som tjej, född 2011 till 2016. Se till att säkra din plats och var med oss på Lugnets IP under påsklovet! När: 14-16 april (måndag-onsdag under påsklovet) Var: Lugnets IP Pris: 400kr Vad ingår? Fem träningspass, matchspel och grupparbete med tränare samt frukt mellan träningar. Instruktörer: Spelare från representationslagen i föreningen med stöttning av utbildade ledare. Grupperna kommer fördelas enligt följande: Förmiddag 09.00-12.00: P2011, P2012, F2011, F2013/2014 Eftermiddag 13.00-16.00: P2013, P2014, P2015/2016, F2015/2016 Anmälan sker här: HÄR Varmt välkommen att utvecklas under påsklovet med oss! OBS! Begränsat antal platser, först till kvarn! F2013/14 igår 0kommentarer
  • Försäljning armband Cancerfonden

    Hej! Nu är det dags för försäljning av armband från Cancerfonden! Med försäljningen vill vi också stödja vår ledare Maria i hennes kamp mot cancern. Armbanden kostar 100 kr/st. 50 kr går till laget, 50 kr går till Cancerfonden. Vi tänker att varje barn säljer minst 5 st armband, men man får såklart sälja fler! Vi vill ha in beställningarna senast tisdag 8 april (Preliminärt, det kan bli senare sista-datum också) Skriv här i tråden! Skriv barnets namn och hur många armband som ni har sålt, ex ”Vanja Uhnoo, 6 armband”. Jag skriver här när armbanden finns att hämta, just nu lite oklart när vi får leverans. Om man vill ha produktinfo, maila ch_forsberg@hotmail.com, så skickar jag med vändande mail. Mer info finns även på https://www.cancerfonden.se/stod-oss/tillsammans-mot-cancer-armbandet om man tycker det är lättare att själv ladda ner bild. Vi tittar även på möjligheten att stå och sälja på andra ställen. Återkommer när vi vet mer. Lycka till med försäljningen! F2013/14 för 7 dagar sedan 0kommentarer
  • Julgransförsäljning vid ICA

    Hej Varje lag ska även sälja julgranar för AIK utanför ICA Parken under ett pass. Vårt lag har blivit tilldelade lördagen 7 december mellan kl 11 -15. På tur enligt vår bemanningslista är Aaliya, Sabrin och Hanna. Det ska vara 3 vuxna på plats och gärna ett par barn (barn är dock frivilligt =) Om ni inte har möjlighet så får ni byta med någon. Bekräfta här nedan senast nu på fredag 29/11 att ni kan så kan vi meddela klubben därefter. / Charlotte / Charlotte F2013/14 25 nov 2024 15kommentarer
  • Försäljning bingolotter vid Parkhallen

    Hej Varje lag skall sälja Bingolotter för AIK utanför ICA Parken under ett pass. Vårt lag har blivit tilldelade lördagen den 30:e november mellan kl 13-16. Näst på tur enligt vår bemanningslista är Maja och Emmy. Om ni inte har möjlighet så får ni byta med någon. Meddela nedan om byte sker så att jag kan meddela korrekt kontaktperson. Eventuellt kommer det även att behövas hjälp vid nyöppningen av Parkhallen den 5:e december samt eventuellt blir det även försäljning av Bingolotter på Marieberg, jag återkommer så fort jag vet mer. /Maria F2013/14 12 nov 2024 5kommentarer
  • Visa fler nyheter