Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Adolfsbergs IK Ledare
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Adolfsbergs IK Ledare.
Ledare
Följ oss för uppdateringar
Hej!
Vi är mitt i en historiskt kall och snöig vinter. Men trots detta så är det lite vår i luften med en massa aktiviteter som matcher och träningar på Lugnets IP. Vi närmar oss kommande säsong och med det så ökar naturligtvis engagemanget i alla våra lag. Vi står inför lite utmaningar 2024 vilket gör att jag och styrelsen nu vill informera er ledare samt medlemmar om följande:
• Allt har ett slut – Det är nu klart att Claes Mauroy kommer avsluta sitt engagemang som klubbansvarig. Claes har under en lång och fin epok i Adolfsberg IK´s historia, med engagemang och hjärta, förvaltat och utvecklat klubben till vart den är idag. Claes kommer fortsatt finnas med runt herrarnas A-lag som lagledare. En separat avtackning kommer genomföras längre fram på Lugnets IP.
• AIK söker en ny motor – Klubben och vår stadsdel växer. Vi behöver således rekrytera en ny klubbansvarig som kan förvalta och utveckla vår klubb. Vi kommer inom kort komma ut med en platsannons för denna tjänst. Men innan det så behöver vi se över hur vi nu är organiserade samt vilka arbetsuppgifter som skall hanteras i denna tjänst. Således kommer vi ta fram en kravprofil utifrån klubbens behov. Vi kommer ta hjälp med detta för att säkerhetsställa att denna rekrytering blir så bra som möjligt.
• Ledarträff – För att fortsätta bygga föreningen med ledare och lag som en viktig bas så bjuder vi nu in till ett informationsmöte för samtliga ledare. Detta möte kommer hållas på Södra Vattentornet klockan 17.00 – 18.30 torsdagen den 29 februari. Vi bjuder på kaffe och macka. Separat kallelse kommer inom kort.
• Årsmöte – Årsmöte för 2022 kommer hållas inom kort. Årsmötet för 2023 kommer därefter hållas under våren 2024. Separata kallelser till medlemmar kommer skickas ut inom kort.
Jag och styrelsen uppskattar det engagemang ni alla har runt lagen, Lugnets IP och vår klubb. Som alltid när man förändrar något i en organisation så kan det bli lite störningar. Vi vill med ovanstående insatser försöka minimera problem då vi redan nu vet att det kan bli saker som faller mellan stolarna i samband med vår omorganisation. Men hjälps vi åt och har förståelse så kommer det gå bra. Vi hoppas på ert fortsatta stöd och engagemang.
// Jim Thuresson Ordförande
Tack för bra info! Kul med ledarträff, det har efterfrågats. Lite synd att den ligger under sportlovet men det blir förhoppningsvis fler gånger.
RapporteraRapportera
Tack Maria,
RapporteraSjälvklart olyckligt/klantigt att vi planerade in mötet på sportlovet.... Ska se om vi kan boka lokalen veckan efter istället. Mer info och en kallelse kommer inom kort.
Rapportera
Sportlovet är ju vecka 8, 29:e är ju veckan efter sportlovet.
RapporteraRapportera
Ursprungligt datum var 22:a men det är nu bytt till 29:e 👍
RapporteraRapportera