• Snart dags att Joyna

    Nu kommer snart en JOYNA-länk att registrera sig på. Som vi tidigare informerat om så kommer vår förening att satsa på Folkspels nya prenumerationslotteri JOYNA. Vi vill att alla registrera sig och all försäljning kommer som vanligt att bygga på att alla gör sitt bästa. Vi tror det här kan bli en viktig intäkt för hela vår förening (25kr/lott/månad) och ert lag (25kr/lott/månad). Registreringslänken kommer i ett separat utskick. Tävling från Folkspel 100st presentkort på riksnivå tävlas ut på 500kr (Coop) för alla som registrerar sig som säljare i Mars. Alla medlemmar som värvar 5-st prenumeranter under april erhåller ett presentkort på 500kr hos NetOnNet J18 21 mar 1kommentar
  • Försäljning mm

    Hej på er. Bland dokument kan man se hur mycket pengar man tjänat in på de olika försäljningar man varit med på. Detta beträffande det försäljningsmål man valt gällande medlemsavgiften. Maila till mig om ni inte tycker era siffror/fsg ser rätt ut. Pengarna för jobbet som gjordes i garderoben på Nordichallen kommer att läggas till inom kort när jag får dessa siffror. Total sammanställning från mig kommer efter den sista försäljingen av papper. Det kommer en försäljning till av toa&hushållspapper inom kort, börja sälja redan nu. Det finns även papper över från förra försäljningen om man vill sälja och få detta driekt nu så är det ok. Maila mig isåfall. Troligen kommer det också bli 1-2 st lagjobb innan säsongen är slut. Fortsätt kämpa på och vid sidan av isen grabbar! mvh Johan J18 28 jan 4kommentarer
  • Lite information gällande redovisningen av Bingolottern mm

    Hej,   Lite information gällande redovisningen av Bingolotterna: *Om ni har lotter kvar så stäm av med övriga i gruppen/grupperna om någon annan saknar lotter att sälja. *Ni redovisar antal sålda och osålda lotter till mig via mailen senast 5:e januari. Märk det med spelarens namn och lagtillhörighet. *Om ni sålt allt det ni beställt så behöver ni inte maila. * Osålda lotter ska returneras till mig senast 5:e jan, lägg i ett kuvert, skriv antal returer av varje samt märk det med spelarens namn och lagtillhörighet. ( antingen lämnar ni till mig löpande eller så tar vi en gemensam inlämning när vi vet träningstiderna efter nyår.) *Pengarna för sålda lotter betalas till respektive lags insamlingskonton senast 5/1, finns möjlighet att betala dem redan nu om man vill. *Märk med spelarens namn,lagtillhörighet, bingolotter och antalet lotter, om fältet tillåter så mcyket info..... *J18 har konto 964 362 172-6. *J20 har konto 693 988 364-8.  Jag har fått information om hur vi ligger till ekonomiskt och håller på att gå igenom detta. Jag går också igenom vad respektive spelare sålt för i vinst, deltagande vid lagjobb, arbetade arbetspass i det fall man valt ett sådant upplägg på avgiften mm Tanken är att vara klar med detta efter "jul&nyår". Sundsvalls Hockeys regelverk Sågverkshockey och Kärnvirke är viktiga saker kring hur vi ska vara och sköta oss, på och vid sidan av isen, när vi representerar klubben. Det kommer att bli lite mer information och arbete med detta efter jul&nyår. Killar, tänk på att alltid svara på de utskicka som kommer. det underlättar rejält för alla oss ledare. T-shirt och mössa är pågång under januari, sent men det är inget vi kan påverka nu.... Fortsätt kriga på alla träningar och kör vi så det ryker i de nya serierna som gäller fom nu. ha det gôtt hälsar Johan J18 20 dec 2023 1kommentar
  • Pappersförsäljning

    Hej alla. Jag har idag fått information kring pappersförsäljning, omgång 2. Då det är snabba puckar så behöver jag era beställningar på toa och hushåll så snart som möjligt, dock senast söndag 9:e december. Maila till johan.tunbratt@me.com , skriv spelarens namn, lagenhet och antalet toa respektive hushållsbalar. se nedan för mer information. /jt Då var det dags säsongens andra pappersförsäljning. Vi har lyckats få loss 155 pallar toapapper (2 070 säckar) från Essity onsdag 13 dec, dom har haft fullt i sina produktionslinor men hade ett lager över som vi har fått köpa, så när vi fick det erbjudandet var det bara att svar ”Ja” snabbt. Toapapperet från Essity är opackat och J18 har anmält sig till att packa. Det blir 56 rullar i varje säck och priset är 250 kr ut till kund för en toasäck. Hushåll tar vi hem från Teamrullen och där är det samma antal som tidigare, d v s 20 rullar för 240kr. Jag har beställt 840 säckar hushåll från Teamrullen, historiskt så är där vi brukar ligga på den andra försäljningen. Då det är begränsat antal säckar av både toa & hushåll kan det bli aktuellt med att jag måste fördela säckar mellan lagen, det vet jag i början av v.50 när jag fått in era beställningar. Jag återkommer med tider för utlämning för toa- och hushållspapper. Men räkna med utlämning onsdag och torsdag v. 50 och vi kommer att använda oss av TLS lokaler på Krossvägen 11 (fd. Riksost) för utlämning. Lagens/spelarens förtjänst blir enligt nedan: Toapapper: 75 kr/säck Hushåll: 55 kr/säck /kansliet J18 3 dec 2023 1kommentar
  • Uppdatering j-18/j20

    Uppdatering j-18/j20 Hej. Nedan följer en liten uppdatering kring j18&J20. Stort tack för allt slit ni spelare och tränare lägger ned! Kul att se er kämpa och bli bättre. Ibland går det emot oss, men ni blir bättre hela tiden. Glöm inte det! Vi får beröm för att vi sköter oss bra från bussbolag, hotell, restauranger och andra föreningar. Stort och viktigt! Föräldragruppen gör också ett väldigt bra jobb med att hjälpa till, sälja, peppa, skjutsa mm. Tack även till er. Jag har nedan sammanfattat lite information kring ämnen jag får frågor kring: Medlemsavgiften: Det är ok att betala av på medlemsavgiften på samma OCR-nummer, många ggr. Fram till jul. Om man behöver mer tid att betala så löser det sig också, men då önskar jag att man mailar till kansliet/Björn och meddelar hur man vill betala resterande del. Lagjobb: Dessa jobb är obligatoriska för alla spelare i truppen, oavsett vad man har valt för medlemsalternativ. 2 lagjobb/grupp finns inplanerade, jag önskar hjälp att få fram ytterligare 2/grupp. Profilkläder: Jacka, t-shirt, keps eller mössa beställdes i augusti. Det har kommit många bud från kansliet om när de kommer och varför de är så försenade, jag kan bara konstatera att de ej är framme. Jag VET att kläderna kom till Sundsvall i början av förra veckan och att de därefter har flyttats till tryckeriet för brodyr/tryck. Detta betyder att jag TROR att det är nära leverans till spelare/ledare inom väldigt snar framtid. Då en stor del av säsongen har gått så har jag meddelat kansliet att j18/j20 bara vill betala 50% av klädernas kostnad. Grupptillhörighet: Thomas gör ett stort jobb med att tillse att det är 20+2 spelare på isen varje träning. Detta gäller för grupperna u16, j18, j20 och a-laget. Det är ett ”levande dokument” vilken grupp man tillhör och det kan variera under säsongen. Vilken ålder man har är en parameter men det finns även skador/utlåningar/värvningar/sjukdom/ledighet som påverkar grupptillhörighet utöver den hockeykunskap man just nu har. Tag chansen att påverka DITT spel, DIN utveckling i den grupp tränarna bestämmer. Ekonomi; Säsongen startade i slutet av juli och vi är ungefärligen halvvägs in i densamma. Sedan början av oktober har jag försökt att få uppdatering om ekonomisk ”status” för J18 resp J20. Trots upprepade mail, frågor & telefonsamtal om detta har jag inte fått en enda ekonomisk rapport från kansliet/klubben. Jag tror/tänker därför att vi ligger ”på” den budget som gjordes före säsongen startade. Skönt! OM det mot förmodan skulle vara något annat som visas när/om jag får rapporter så återkommer jag i ämnet. Vi vet dock inte riktigt vad som händer med nya serier etc ”efter jul” och främst då hur långa/dyra resor det blir. Vi ligger efter på sponsring, vi skulle behöva ha in 30000:-/lagenhet. Jag vill att alla tänker till om ni själva kan sponsra eller om ni har någon i er närhet som kan sponsra. Bingolotter: 5/1-24 ska det redovisas antal sålda samt eventuella returer. Hur vi betalar mm gällande lotterna ska jag få information om under kommande vecka. Det finns dubbellotter och Trippellotter över, om någon vill ha fler sådana så maila till mig. Seket: Överlag funkar det bra. Flera behöver göra flera saker. Det räcker inte att ”bara ta en bås-dörr”, klockan/speakern/musiken behöver också skötas. Man kommer alltså att behöva lära sig nya grejer! Viktigt att alla ställer upp på detta och bemannar sin plats när det är dags. Kan man inte så byter man själv med en annan så att det flyter på. Försäljning: Många säljer bra, men många behöver sälja betydligt mer för att komma upp till sin kvot. Når man inte upp till ”sin kvot” faktureras mellanskillnaden ut via kansliet. Det finns 2 pappersförsäljningar kvar inplanerade. Preppa så att folk vet att det kommer nya omgångar, januari och mars är arbetsdatum för dessa försäljningar. Finns det förslag/önskemål om andra saker ni önskar sälja så släng upp de idéerna! Utskick: Det kommer många utskick från laget.se. De kommer via Mail men finns alltid på laget.se-appen. Viktigt att ni svarar direkt på dessa! Anledningen till utskicken är att ledarna ska kunna se att vi har fullt på träning/match/aktiviter. Många är jäkligt duktiga på detta, några har en del att jobba på…… Både föräldrar och spelare kan se alla utskick i appen, samt om de är besvarade eller ej. Hjälps åt med detta. Statistik för A-laget: Detta är obligatoriskt för de som ingår i j20-truppen. Uteblir vi från detta får klubben strul med serien för A-laget. Om man är kallad så SKA man svara på utskicket samt byta med en kompis om man ej kan närvara själv. Seriespel: Serierna lottas om för båda lagen i början av December. Ha en bra dag och hör av er om det finns ytterligare saker att klargöra utöver ovanstående. Mvh Johan Tunbratt J18 20 nov 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter